Oriolashop.fi tilaus- ja toimitusehdot

(Voimassa 4.4.2017 alkaen)

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Oriolashop.fi-verkkokauppaa.

 

Verkkokaupasta tilaaminen

Kaikkiin tilauksiin sovelletaan näitä Oriolashop.fi tilaus- ja toimitusehtoja. Teidän tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin ja hyväksymällä ehdot pääsette tekemään tilauksia verkkokaupasta. 

 

Terveydenhuollon ammattilaiset

Terveydenhuollon ammattilaisten verkkokauppaan asiakkuutta voivat hakea henkilöt, jotka työskentelevät terveydenhuollon alalla tai alaa opiskelevat henkilöt. Terveydenhuollon kauppaan tulee rekisteröityä. Rekisteröityessänne teidän tulee ilmoittaa työtehtävänne ja työpaikkanne tai opiskelutietonne. Olette myös velvollisia ilmoittamaan työ- tai opiskelupaikkanne muutoksesta Oriolashop.fi:n asiakaspalveluun. Oriola Finland Oy:llä (jäljempänä ”Oriola”) on oikeus varmistaa oikeutenne tilata tuotteita Oriolashop.fi:sta ennen niiden toimitusta.

 

Minimiostos ja toimituskulut

Tilauksillamme ei ole minimitilausrajaa. Tilauksen toimituskulut ja ilmaisen toimituksen rajat vaihtelevat riippuen valitsemastasi toimitustavasta. Tilauksen toimituskulut näkyvät ostoskorissa kun olet valinnut toimitustavan.
 

Tilauksen toimittaminen

Tilauksen toimittaminen edellyttää tilaukseen liittyvän maksuvelvollisuuden hyväksymisen. Toimitamme tilaukset asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen Manner-Suomessa. Noutopiste voi olla esimerkiksi asiakkaan kodin tai työpaikan läheisyydessä sijaitseva Postin tai Matkahuollon toimipiste, Postin pakettiautomaatti, Siwa, Valintatalo tai Euromarket. Toimituksen voi valita myös kotiin tai työpaikalle (klo 8-16).

Emme tee toimituksia Ahvenanmaalle.

Pyrimme toimittamaan tuotteet 2-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu, sitä ei ole mahdollista lisätä verkkokaupan ostoskoriin, mutta sen tuotetietoja voi katsella. Tilauksen maksamisen jälkeen tilaukseen ei voida tehdä enää muutoksia, sillä sen käsittely on jo alkanut.

Emme toimita tuotteita jälkitoimituksella. Jos toimitetusta tilauksesta on puuttunut tuote/tuotteita, tulee asiakkaan ilmoittaa puuttuneista tuotteista Maksuturvan Verkko-ostajan palvelut –sivulla hyvityksen saamiseksi.

Mikäli asiakas ei nouda lähetystä, kauppaa ei katsota peruutetuksi, vaan sopimus raukeaa neljäntoista (14) päivän kuluttua siitä, kun asiakkaalle on ilmoitettu tuotteen olevan noudettavissa noutopisteestä. Oriolalla on oikeus veloittaa asiakkaalta tuotteen toimituksesta ja palautuksesta aiheutuneet kustannukset, jotka vähennetään asiakkaalle palautettavasta alkuperäisestä ostoksen summasta. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan Oriolalle erikseen kaupan peruuttamisesta Verkko-ostajan palvelut -sivulla.

 

Hinnat

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Kampanja- ja tarjoushinnat ovat voimassa mainitun kampanjan ajan tai niin kauan kun tuotteita riittää. Tuotteen mahdollisesti voimassaoleva tarjous on näkyvissä tuotteen tuotekortilla ja hinta lasketaan automaattisesti ostoskorissa. Tarjouksia tai alennuksia ei myönnetä jälkikäteen.

Oriola pidättää oikeuden muuttaa kampanjoiden voimassaoloaikoja, tuotteiden hintoja ja toimituskuluja.

 

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Suomen Maksuturva Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi erillistä rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksunne kirjautuu välittömästi suoritetuksi verkkokauppaan. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiinne lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saatte Suomen Maksuturva Oy:n maksuvahvistusviestin, jonka kautta pääsette seuraamaan toimituksen etenemistä ja käyttämään Tyytyväisyystakuun toimintoja. Viesti sisältää linkin Ostajan Palvelut -sivulle, jossa voitte hoitaa Oriolan tyytyväisyystakuun avulla mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon ympäri vuorokauden. Maksunne tilitetään Oriolalle vasta, kun olette vastaanottaneet tilauksenne ja saaneet tarkistaa sen.

Suomen Maksuturva Oy:n toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojanne.

 

Maksutavat

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössänne on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Kortilla maksaessanne kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Maksuturva Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Suomen Maksuturva Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

 Laskulla ostaminen

SveaWebPay (Svea Ekonomi AB filial i Finland) tarjoaa teille mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioittehan seuraavat asiat: kun valitsette maksuvaihtoehdoksi laskun, tarkistamme luottotietonne henkilötunnustanne vastaan. Henkilöllisyys varmistetaan vielä TUPAS-tunnistuksen avulla.

-      Maksuehto on 14 päivää netto. Viivästyskorko on seitsemän prosenttia (7 %) + kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viitekorko.

-      Maksuhuomautuksesta veloitamme viisi (5) euroa.

-      Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Oriola ei käsittele maksamattomia tilauksia.

 

Viallinen tuote

Huomattuanne virheen tuotteessa, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme. Ilmoittakaa tällöin tilaajan nimi, tilausnumero, tuotteen nimi/numero ja selvitys virheestä.

 

Asiakaspalvelu:

info@oriolashop.fi.

puh. 020 33 4242 maanantaista perjantaihin 9.00–16.00

 

Palautukset

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Oriolalle Verkko-ostajan palvelut -sivulla. Tuotteet on palautettava Oriolalle viivytyksettä ja viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluessa ilmoituksen tekemisestä. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja edelleen myyntiin kelpaavassa kunnossa. Palautusoikeutta ei ole avattujen kosmetiikka-, hygienia- ja intiimituotteiden osalta eikä niiden tuotteiden osalta, joiden sinetti on rikottu.

Jos haluatte palauttaa tuotteen, tehkää siitä ilmoitus vahvistussähköpostissa olleen Tyytyväisyystakuu -palautuslinkin kautta. Jos olette kadottaneet linkin, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tyytyväisyystakuu takaa verkkokaupan turvallisuuden. Se oikeuttaa teidät tarkistamaan vastaanotetut tuotteet teille erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin maksunne tilitetään maksupalvelusta Oriolalle.

Kun olette tehneet palautusilmoituksen Verkko-ostajan palvelussa, pakatkaa tuotteet huolellisesti niiden alkuperäiseen laatikkoon. Viekää laatikko siihen noutopisteeseen, mistä lähetyksen nouditte ja ilmoittakaa kyseessä olevan asiakaspalautus. Oriola vastaa tuotteen palauttamisesta johtuvista tavanomaisista postikuluista, mikäli palautus tehdään näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti. Jos haluatte palauttaa kotiinkuljetuksella tilatun tuotteen, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun. Oriola ei vastaanota postiennakolla tehtyjä palautuksia. Asiakas vastaa ehtojen vastaisesti tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.

Kun palautuksenne saapuu Oriolalle, tuotteet tarkistetaan ja mikäli ne täyttävät palautusehdot, rahat palautuvat teille sillä maksutavalla, jolla olette ostaneet tuotteen.  Ehtojen vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Asiakkaalla ei ole oikeutta ottaa tuotetta käyttöön tutustuessaan siihen ennen tuotteen palautusta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, Oriolalla on oikeus periä teiltä 100% arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi kosmetiikka-, intiimi-, suuhygienia-tuotteet, kuume- ja verenpainemittarit sekä juomapullot.

 

Markkinointi

Asiakkaalta luvan saatuaan Oriola voi lähettää tiedotteita sekä markkinointi- ja kampanjaviestejä postitse tai sähköpostitse. Voitte halutessanne perua postitse tapahtuvan viestien lähetyksen verkkokaupassa omassa profiilissanne sekä sähköpostiviestien lähetyksen klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä.

Ylivoimainen este

Oriola ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat Oriolan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan esimerkiksi työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme (3) kuukautta, on sekä Oriolalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

 

Verkkokaupan immateriaalioikeudet

Kaikki Oriolashop.fi -verkkokaupassa esitetyt kuva- ja tekstimateriaalit, tavaramerkit sekä muut immateriaalioikeudet ovat Oriolan ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta. Näiden sivujen sisältöä ei saa näitä yleisiä tilaus- ja toimitusehtoja lukuun ottamatta jäljentää, siirtää, luovuttaa, jakaa, tallentaa tai muutoin luvattomasti käyttää ilman Oriolan kirjallista suostumusta. Käyttäjä voi selata sivustoja ja tulostaa niiden sivuja vain henkilökohtaiseen käyttöön.

 

Ehtojen muuttaminen

Oriola voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät näistä tilaus- ja toimitusehdoista. Näette tiedon viimeisimmästä päivityksestä ehtojen alussa olevasta päivämäärästä. 

 

Tietosuoja

Oriola on sitoutunut suojelemaan yksityisyyttänne ja huolehtimaan asiakastietojenne asianmukaisesta käsittelystä ja säilyttämisestä. Kaikki tiedonsiirto ja maksut tapahtuvat suojatun yhteyden kautta. Voitte tarvittaessa lukea lisää kerätyistä ja tallennetuista asiakastiedoista sekä niiden käsittelyn tarkoituksesta tietosuojaselosteesta.

Käytämme internetsivuillamme evästeitä (cookies) tai muita vastaavia teknologioita. Sivujen asianmukaisen toiminnan kannalta on tarpeellista, että internetselain sallii evästeet tai vastaavat teknologiat. Niiden avulla kerätään teknisiä tietoja ja tietoja sivujen käytöstä. Tämä mahdollistaa myös sivujen kehittämisen vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.

 

Evästeet

Kävijän tietokoneelle voidaan ajoittain siirtää ns. evästeitä ("cookies").

Evästeillä voidaan kerätä tietoja esimerkiksi miltä sivulta olet siirtynyt osoitteeseen, mitä www-sivujamme olet selannut ja milloin, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio ja käyttöjärjestelmä, sekä mikä on tietokoneesi IP -osoite eli mistä Internet -osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.

Evästetietojen avulla Palvelun kävijämääriä voidaan seurata Oriola Oy:n ja sen yhteistyökumppaneiden toimesta sekä analysoida ja kehittää kävijöitä paremmin palvelevaksi. Lisäksi Oriola Oy:n yhteistyökumppanit saattavat käyttää mainonnan kohdentamiseksi evästeitä, joilla kerätään tietoa kävijän vierailuista tällä ja muilla sivustoilla. Evästeiden avulla kerättyä tietoa käytetään kävijän kiinnostusten kohteiden perusteella kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Evästeiden avulla tehdyssä mainonnan kohdentamisessa kävijää ei yksilöidä eikä tietoja yhdistetä kävijältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin

Kävijällä on mahdollisuus estää evästeiden käyttö muuttamalla selaimensa asetuksia siten, että selain ei salli evästeiden tallentamista.  Kävijä hyväksyy, että joidenkin palveluiden osalta evästeiden käytön estäminen saattaa kuitenkin vaikuttaa palvelun toiminnallisuuteen.

 

Sovellettava laki  

Näihin tilaus- ja toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan tilaus- ja toimitusehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomessa Espoon käräjäoikeudessa.